23 år

Japp imorn fyller jag Lina Lucia Maria Andersson 23 år. Vart har åren tagit vägen? Vad sägs om en resume´?

* Någon gång i juni månad 1985 får min mamma reda på att hon har än en gång en bulle i ugnen, trots ätande av p-piller, och jag gick inte att ta bort för 4 månader hade redan hunnit gått.

* Fredan den 13 december 1985 kl 12.36 ploppar jag ut efter många undringar om det verkligen inte var två där inne i mammas mage då jag var tjock som boll. Jag kom ut och vara bara en, dock med gul hy, sneda ögon och mycket svart hår. Pappa trodde mamma varit med brevbäraren....?

* De första två åren var jag en söt och snäll bebis....sen fyllde jag 3 och upptäckte att kläder INTE var något som jag gillade. Både mamma, pappa och dagisfröknarna slogs med mig dagligen för att få mig att bära kläder. Elin min storasyster träffade på våran gamla dagisfröken för några dagar sedan och henne kommentar var: Jaa men du var ju snäll när du var liten, annat var det med din syster...

* 5 år gammal följer jag med storasyster Elin på en badmintonträning och där fann jag min sport. Och en till liten filur vid namn Elin Hellström som skulle bli min trogna dubbelpartner genom tiderna och är än idag är en av mina bästa vänner.

* 6½ år så börjar jag skolan, och det stället var aldrig någon hit för mig. Här träffar jag en annan filur, Marina Berglund. Hon hade alltid de hippigaste kläderna och jag var grymt avundsjuk. Även en av mina trogna vänner

*10 år gammal, disco på Bergsåkers skola och får min första kyss. Eller Erik som han hette stal den nog mer då jag sprang tillbaka till mina vänner och sa: HAN PUSSADE MIG!! MED TUNGAN!!!!!!!

*12 år, och det var dags att börja på högstadiet och vilka underbara år jag hade med Isabelle, Ida, Viktor och Rickard. Förmodligen de bästa åren i mitt liv. 

* 14 år, jag får mitt första jobba efter att ha praoat på café charm. Och där blev jag kvar i 4 år och fick varje helg sexualundervisning av mina kära kollegor:)

 * 15 bast och det var dags för gymnasiet. Jag som var en pojkflicka ut i fingertopparna fick en chock då de första människorna jag såg i skolan var ett tjejgäng med långt, lockigt hår och bar allt de hade i sin sminkväska, och jag hade knappt kammat håret...Jag blir även tillfrågade att vara med i föreningen Vigor. Jag gav upp tredje dagen då de tvingat mig vara en "sexig" jävul och sitta i 90 grader i över 30 minuter samt torka bort mitt flin i en snorloska.

*16 år och jag skaffar mig min första "riktiga" pojkvän, och dramat pågick i 6 år.

* 17 år, jag och några tjejer i klassen starta företaget Glasklart och vi var riktigt duktiga. Jag, millan och ullis hade en favvolåt och den hette oh happy day som vi alltid showade med. Vi redovisar en uppg. på  kulturmagasinet om s-vall branden och 4 år senare blir jag igenkänd av en anhörig till en patient på lindgården där jag jobbade. Jag åker utomlands ensam för första gången med Millan, Alexandra, Ida och Cathrine.

* 18 år, jag tar studenten, börjar jobba på lindgården och flyttar till Umeå för att påbörja lärarutbildningen. Jag skulle för första gången lämna min pappa på över 6 år och jag grät hela de 26 milen dit. Här kommer även Sandra in i mitt liv och även hon är fortfarande kvar:)

*18-21, jag lever livet  i umeå som student och träffar underbara människor och är alltid på språng. Min familj kunde aldrig komma på besök, för jag hade aldrig tid...

*21, jag flyttar hem till sundsvall igen och jag hade faktiskt längtat hem. Samt att mannen i mitt liv, han jag älskar mer än alla andra hade kommit till världen - Alfred!

*22, jag får mitt första lärarjobb på Skönsbergs skola. Åker till Oslo med Sandra och har den bästa veckan någonsin! Samt att jag åker ring efter båt och slår min rumpa bokstavligen blå och svart.

* 23....?

Kommentarer
Postat av: Elkan

23 - Du rockar fett tillsammans med kompisen Elin och njuter av livet!

2008-12-13 @ 14:10:13
URL: http://elkaljunga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0