Karlar och Maxi Ica

Efter jobbet tog jag röda faran och åkte ut till Birsta, där det skulle handlas, lampa och dörrmatta - kirrat! Har även fått för mig att göra egna tavlor till hallen så jag tog en sväng in till Panduro oxå, där jag har köpt fin fina papper som jag jag ska skriva tro hopp och kärlek på med rosa glitter bokstäver. Om det blir bra så att de kommer upp på väggen återstår att se..:)

Innan hemgången så behövde jag åka och handla lite inför friluftsdagen som vi har imorgon..jag må vara läraren denna gång men vill ändå ha en matsäck som en elev - bullar, varmchoklad och godis :)
När jag står och väljer mellan alla pågens olika bullsorter så går en man förbi mig och luktar så gudomligt gott att jag blir knäsvag...tänk att en doft kan ha en sådan påverkan? Jag ville egentligen sniffa upp honom igen bara för känslans skull, men att gå och sniffa som nått pucko bland mathyllorna kändes lite väl...

Sen när jag står i kassan så upptäcker jag världens snygging framför mig...och kommer på att det ofta står i tidningarna att de flesta raggar i kassakön. Men då måste jag ställa mig frågan - Hur f**n gör man det?? Skulle jag ha gått fram och frågat: Ursäkta? Men kostade din mjölk lika mkt som min? Jasså? Ja men vi kanske ska hem till dig och ta oss ett glas då? Eller: Jasså? Gevalia...vill du ha lite oväntat besök ikväll kanske? Kanske av mig? *vink vink* Näää faaan heller att jag skulle ragga i kassakön...jag raggar inte alls för den delen, men på Ica känns lite väl over kill..hundtricket i alla ära, men mjölktricket? Njaa.... (Men snygg av han! ;))

Nu ska jag lägga mig i soffan en stund..sjuuukt ont imagen, haft hela dan..magsjuka? Känns ju värt...nja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0