Tjatkärring!

Jag älskar att vara lärare..det gör jag! och jag skulle kunna skriva många anledningar till varför. Men...skulle jag komma med anledningar till varför jag hatar lärareyrket så kommer jag bara på EN sak, det eviga gnället och tjatet från MIN sida! Jag HATAR när jag måste "skälla" på mina ungar...och speciellt sådana där dagar då man i princip inte gör annat..!

"Sitt på stolen" "Tyst!" "Sluta" "Hör du vad jag säger?" "Nej" "Vad sa jag nyss?" "Vad är det som har hänt?" "Så där får du/Ni inte göra" Vissa dagar gnäller jag och tjatar nå så jävulskt att när jag kommer hem på kvällen är jag så jävla le min egen röst att jag skulle vilja byta huvud med någon!!!! Jag hatar att vara sur och gnällig...jag vill vara en glad lärare..givetvis så är det omöjligt att vara det jämt och speciellt i den härliga åldern som mina ungar är i - puberteten. Jag försöker att välja mina strider...men vissa tar jag upp i kamp!..och dem likaså...:)

Men men, trots detta så trivs jag sjukt bra (än så länge:)) med mitt val av arbete och ljusglimtarna man får emellan kamperna väger tyngre.

Nu är det 4.5 timmar kvar av min arbetsdag innan det är dags för mig att göra helg. Veckan har gått otrolig snabbt, men har samtidigt varit jobbig så som alltid så är helgen efterlängtad. Den kommer att tillbringas med mamma och alfred ikväll och med lisa och några glas vin imorgon (Sandra ska du med??Vill att du ska hänga med oss:)) Och så flytt på söndag då -LOVLEY!!!


Tills vidare gott folk - Ha en bra fredag!


Kommentarer
Postat av: Elkaljunga

Man kan inte säga göra helg för då förstår inte stockholmarna! :P

2008-02-11 @ 08:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0