Elin Maria Andersson

Hade precis ett samtal med min syster, och jag älskar verkligen att prata med henne. Dock så blir det ofta att jag får prata på snabbt som tusan eftersom jag har mkt att berätta och hon har ont om tid då hon både pluggar och jobbar heltid samt är småbarnsmamma.

Då jag nyss satt på toa och funderade så började jag skratta lite för mig själv. (inte pga själva toavistelsen) Utan för hur tungt hennes ord väger för mig. Säger hon: Lina, om jag vore du skulle jag göra si och så. Vad tror ni att jag gör?? Precis, trots att jag tänkt i heeeelt andra banor, så ändrar jag mig och gör som storasyster säger.

För er som varken känner mig eller min storasyster så är vi totalt varandras motsatser. Vi pratar svart mot vitt, natt och dag, sommar och vinter..jaa ni fattar. Och det är inte bara i sättet, folk som träffat och separat och sedan får veta att vi är syskon tror inte på oss, för i utseendet är vi inte lik varandra en fläck!

Ja, det jag vill komma fram till är. Trots att vi ibland retar gallfeber på varandra (oftast jag som gör att det sker) så uppskatter jag henne till tusen! Och hon skrattar varje gång då vi pratar med varandra då jag alltid säger: Men vänta, måste bara berätta en sak till - det går snabbt! Men är man som mig som skämmer ut sig med jämna mellanrum och tycker synd om sig själv i det flesta lägen, så måste jag få höra att jag är omtyckt ändå!

Självcentrerad? Jag!?! Neee......;)

En sovande liten Alfred, en VÄLDIGT blond lina och elin på promenad runt sidsjön förra vintern.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är så stolt att få vara eran moster:)

Massor med kramar !!!!

2008-11-26 @ 22:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0