Ålder=Respekt?

Har varit med mina femmor idag på Katrinelunds skola. De fick sig en liten rundvandring för att kika in skolan som de ska börja på när de börjar 7:an. Något som dock störde mig enormt var just hur lärarna på den skolan gjorde skillnad på mig och Amal! Dem var inte otrevlig på något sätt, men när de hade frågor så vände de sig automatiskt till Amal och inte mig. Jag är less på att alltid få kämpa för min respekt som jag ändå tycker att jag förtjänar. Bara för att jag inte är 30+ har två barn, gift, skild och gift igen betyder inte det är jag är en sämre lärare! Jag kanske till och med är en BÄTTRE lärare än dem just för att jag inte har barn, man och ex att lägga min tid och tankar på utan använder den tiden till mina elever istället.

Jag må va 22, blond, singel och nyutbildad men det gör mig inte till en sämre lärare!

Kommentarer
Postat av: Madde

Helt rätt Lina! Jag har ofta precis samma problem som du på mitt jobb. Bara för att jag är yngst så tror kunderna att jag vet och kan minst. Trots att det i vissa fall kanske är precis tvärt om! Rolig blogg förresten=) Hoppas allt är bra med dig! /madde e


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0