Underbara familj...

Igår så var som sagt min farmor och farfar här. De hade köpt med sig en blomma till mig samt bakat mig en sockerkaka.
De hade även tagit med sig alla tidningsutklipp på mig som de sparat i alla år och guuuud så jag skrattade då jag läste vissa!!

Då jag gick sista året i gymnasiet se drev jag och fyra stycken andra ett UF företag som hette Glasklart som det gick riktigt bra för och fick mycket uppmärksamhet. I allafall så gjorde sundsvalls tidning ett repotage om mig och detta företag. En hel sida var det! Och på frågan där dem undrade vem som var min förebild hade jag svarat DR PHIL!! HAHAHAAH JAG DOG AV SKRATT!!! Alla som känner mig vet att jag gillade han stenhårt under min gymnasietid, tyckte att han var klok som få...men förebild?? Hahaha....så jävla kul....:)

Även att jag började grina då farmor och farfar skulle gå. Vi har lixom ingen vanlig relation, utan vi sitter och skvallrar och skämtar med varandra då vi ses, och det är kanske inte så vanligt att man gör med sina 80 år gamla farföräldrar?
I allafall, när de ska gå så säger dem hur glad dem är över att ha oss barn och barnbarn och att vi vill träffa dem och att de inte känner att de inte är välkomna. Då började jag grina...för är det några som jag alltid kommer att vilja träffa och uppskatta så är det dem. Under skilsmässan mellan mina föräldrar så var dem en klippa!! Och behöver man någonsin hjälp med något så är dem först på plats!

Förutom min farmor och farfar så är faktiskt hela min familj trots våra dispyter väldigt duktiga på att hjälpa varandra. Kan vi hjälpa och ställa upp så gör vi det. Och det är jag tacksam för.

Nu ska jag äta frukost och sedan gå och posta ett brev - hur ofta postar man ett brev nu för tiden egentligen?? Vet inte ens vad ett frimärke kostar ja...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0