Hjälp mig snälla!!

Om jag inte får hjälp med min mage snart så vet jag inte vart jag ska ta vägen....

Idag efter lunchen så fick jag så fruktansvärt ont i magen att tårarna inte gick att hålla tillbaka. Och om jag gråter över magsmärtor (som jag annars har 24/7) så gör det JÄVLIGT ont!! Jag svettades samtidigt som jag frös, och smärtan spredde sig upp över bröstet. Jag ringde mamma i panik, och tappade andan flera gånger då det gjorde så ont då jag pratade med henne. Mamma tyckte jag skulle åka upp på akuten, men med min rädsla för sjukhus och mina erfarenheter av läkare så ville jag inte. De säger alltid att det vet att något är fel, men de kan bara inte hitta VAD som är fel. Jag har genomgått alla tester som finns,kamera i magen, hundra olika mediciner, blivit akut inlagd för operation för att läkarna sedan insett att jag inte ska opereras och kan inte ens räkna alla rör blod som tagit av mig genom åren. Senaste två gångerna har vårdcentralsläkare pratat om tumörer, idoter - jag vet! Men de tar inga test för det, då de anser att jag är för ung för att ha det. Jag tror (vet) att jag inte har det heller, men vill bara bli hjälpt....

Jag vill kunna äta en god middag med allt vad det innebär, utan att behöva gå och lägga mig i fosterställning efteråt. Jag vill kunna ta mer än 2 glas vin, utan att behöva åka hem två timmar senare för att magen krampar. Jag är less. Jag har tappat all tillit till dagens sjukvård. För de varken kan eller bryr sig om man har problem.

Men nu är det färdig klagat och jag ska bege mig hem till Lisa för att se innebandy.

Kommentarer
Postat av: josephine

jag brukar också få sketa ont i magen men jag vene vad det beror på :/

2009-03-02 @ 20:37:15
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lina! nu är det mamma som talar, sjukhusvård är som det är idag, men såvida du inte har magiska krafter själv att utröna vad som är galet i din mage, så har man bara ett alternativ att besöka fabror/tant doktor. Man måste vara bestämd och säga att jag står inte ut längre och nu får ni ta tag i detta o hjälpa mig. Kort sagt ring nu.............../kram mamma

2009-03-03 @ 15:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0