Sann Vän?

Jag är en preson med värderingar. Jag stjäl inte, jag slåss inte, jag är inte otrogen, jag fuskar inte (bara i spel:)) men inte med viktiga grejer som skola jobb osv, jag luras inte, jag ljuger inte (om jag gjort det måste jag erkänna på en gång för mitt samvete dödar mig) och en sak jag INTE gör, i allafall inte medvetet är att svika vänner för det är det dyrbaraste man har...tyvärr så delar inte alla mina värderingar.

Jag fick nyss ett samtal från min nära vän(?) som jag berättat om på julafton som "hållt på" med en kille som jag haft en relation med och betytt väldigt mycket för mig under de senaste två åren. (det är en komplicerad historia mellan oss och den håller jag för mig själv)

Iallafall så berättade jag för henne efter den incidenten att jag blev väldigt besviken, men valde att se det mellan fingrarna och det är bättre att förlåta än döma..

Hon ringer nu, säger att de varit och ätit lunch tillsammans och tycker att jag ska "unna" henne detta och sluta vara så egoistisk och tycker att bara för att jag har mina värderingar så ska jag kunna se till andras..men det är ju därför jag har MINA värderingar, just för att jag ska kunna tillförlita mig på dem och stå för dem!( och säg nu inte, men han då! Joo han har jag pratat med oxå...men hon är min vän!)

Jag sa även första gången att hade det varit så att dem kännt varandra och det vuxit fram..ja men då har jag ju inget att sätta emot..men att offra en vänskap för en kväll..?

Jag är så att om jag och mina vänner varit på en fest och en fin kille är där och min kompis först skulle säga nått om att han verkar intressant så skulle jag backa på en gång! Jaa konstigt nog så tappar jag intresset på en gång just för att han blir förbjuden mark... många kanske tycker att det låter töntigt att säga så och tycker att jag ljuger men så är det inte!

Jag är rädd om mina vänner. det är dem som finns där då man haft en dålig dag på jobbet, då man bråkat med killen, dem som ringer och kollar hur läget är då man är sjuk och kommer med choklad då man har mensvärk .skulle jag offra det?? - ALDRIG

Kommentarer
Postat av: Elkaljunga

Du är bättre utan de :)

2007-12-28 @ 16:29:58
URL: http://elkaljunga.blogg.se
Postat av: emma

Gumman,vet inte vad detta handlar om men låter ju inte som en sann vän iaf..inte i mina ögon!

2007-12-29 @ 10:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0