okej??

Har inte så mycket vettigt att skriva just nu...som ni kanske märkt är jag smått bitter, och jag vet egentligen inte varför?? Känner bara att jag skulle behöva en friskfläkt! Lite nytänk och en bättre inställning, för detta håller ju inte!!

Tänkte avsluta julhelgen med en dikt ur min visdomsbok och så givetvist ett citat.

Äntligen måndag igen.
En ny vecka,
där vad som helst kan hända.

Sjunger i duschen.
Barnen fnissar åt tonerna,
som hörs över till grannen bredvid.

Tar den röda klänningen.
I den känner jag mig vacker,
stark och alldeles fri.

Jag ler mot all på jobbet.
Förvånande ansikten,
får mig att jobba dubbelt så fort.

Bjuder vänninan på lunch.
Äter hemlagad pasta,
och pratar om kärlek.

På vägen hem regnar det.
Stannar vid en blomsterbutik,
och köper den rödaste rosen.

Låter den dofta på mitt nattduksbord.
Lägger huvudet på kudden,
och drömmarna för mig mot en ny dag.

"Tro på dig själv och du kan röra vid stjärnorna"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0