Jahopp

Sitter på jobbet och har en timme kvar tills det är dags för hemgång.

Det har ringt konstant hela dagen och jag är trött i huvudet vill jag lova...

I helgen skulle jag har varit ledig, men Johnny frågade mig om jag kunde jobba några timmar? Visst tänkte jag. Kollar schemat, for på 9 timmars pass både lördag OCH söndag. Trevligt...NOT! Men klirr i kassan iaf. Vilket är välbehövligt!!

På tal om pengar.

Igår pratade jag och elin om hur svårt det faktiskt är att vara singel och bo ensam. Man har ju ingen att dela utgifter med, så som hyra mat osv. Folk som inte bor ensam verkar ha jäävligt svårt att fatta detta. Man kan få frågor som; Men varför ska inte du med ut?/ut och käka? osv. Eller: Men varför går du inte bara och köper det då??

Nää för jag delar inte min hyra med nån, inte heller bil eller matkostnad. Allt jag gör/äger och har, betalar JAG...SJÄLV!

Jag ogillar verkligen människor som pratar pengar. Fine att man har gott om pengar, det är ju givetvist positivt, men att prata om det är bland det fulaste jag vet.

Kommentarer
Postat av: Kat

det är inte lättare att dela lgh med någon heller. jag lovar att jag har mycket mer i räkningar än dig varje måndag. och då är det bara min halva. Så smygnjut av ensamheten och att du slipper diskutera med nån varför du köpt en ny blomma, kaffekoppar eller gardiner. För "vi har ju redan".. ;)

2008-10-24 @ 21:15:39
Postat av: kattis

Ja bättre om allt vore gratis! :) får satsa på det när jag blir politiker och handhar ekonomin. :P

2008-10-25 @ 09:13:40
Postat av: emma

men lina..vi får nog bara vänja oss! NOT!

2008-10-25 @ 09:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0