Husmor

Ikväll min vänner har jag varit husmor med stort H! Efter jobbet styrde jag röda faran mot ica maxi där ingredienser och spolarvätska skulle inhandlas. Hem och allt var igång. Först ut var att göra en makaronilåda. Medans den stod i ugnen var det dags att påbörja soppan....och herre jesus...va faan tänkte jag på?!?! Två kastruller räckte inte till och jag började känna panik då det vällde över soppa ÖVERALLT! Efter att soppan kokat i en timme och jag hunnit med att städa hela lgh så var det dags att slå ihop de två kastrullerna så att smaken blev jämt fördelad. jag letade fram den största skålen jag äger och tänkte att detta blir ju bra de. Jojjo. Det vällde soppa ÖVERALLT....IGEN! Haha jag skrattade åt mig själv då jag stod där och slevade över soppslev efter soppslev i de största, samt i alla matlådor som jag hade.

Resultate blev att jag nu är spyless på lukten av soppan och som det känns nu så kommer den aldrig att ätas. Värt. Men jag är ändå grymt stolt att jag städat och lagat mat från 18-21.30. Den kunde inte ens min vildaste fantasi kunnat tänkt ut.

 Makaronilådan!! Mmmmm....
 Här råkade det svämma över litegranna...
 Här vare matlådor!!

Tror på fullaste allvar att det blev över 7 liter soppa! Kanske ska öppna ett "soppkök"?? Frågan är bara om ngn törs äta...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0